Despre noul Ford Kuga

Noul model Ford Kuga și-a intrat în drepturi pe piața din România, o dată cu lansarea oficială a modelului  care a avut loc la Poiana Brașov. Voi trece peste replicile de genul ce s-a întâmplat în Poiană, rămâne în Poiana și voi încerca să vă dau câteva detalii despre noul model Ford Kuga. Mi-a plăcut faptul că cei de la Ford au schimbat puțin denumirea de SUV din Sport Utility Vehicle în Smart Utility Vehicle și veți vedea puțin mai târziu și de ce au făcut această schimbare.

 

Design exterior

Cei care se ocupă de designul mașinilor Ford au avut provocarea de a modifica puțin vechiul model, astfel au apărut cele trei grile triunghiulare pe fața mașinii. Aceste grile dau o notă puțin mai agresivă mașinii și în același timp folosesc la aerodinamica acesteia. Liniile, mai pronunțate de data aceasta, de pe portiere, au menirea de a aduce o imagine puțin mai sportivă noului Ford Kuga.

Farurile au și ele o formă nouă și intră în peisaj cu noua fața a noului model. Farurile împreună cu grilele mai sus amintite se contopesc pentru a da mașinii o imagine sportivă.

Ford Kuga

Design interior

La interior, primul lucru care îți atrage atenția este bordul care este plin de butoane. După numai câteva secunde îți poți da seama liniștit pentru ce este fiecare. Noi am avut la test o varianta de echipare Titanium. Aceasta are tapițerie din piele, computer de bord, sistemul de sincronizare cu telefonul (sync), radio- CD Sony, comenzi pe volan și Powershift-ul de la Ford. Sistemul keyless de pornire al mașinii. Pentru pornirea motorului este suficient să ai cheia în buzunar. Motorul se pornește prin apăsarea butonului start. Pe acest model au fost introduse și cele două grile de aer condiționat dintre scaune, care pe modelul precedent lipseau.

Boxele de la casetofon sunt împărțite câte două pe ușile din față și pe ușile din spate, astfel muzica se aude la fel de tare peste tot în mașină.

 

Ford Kuga

Tehnologie

Pe lângă sistemul keyless de care aminteam mai sus, noul Kuga vine cu o mulțime de alte lucruri noi. Spre exemplu mașina are un sistem care permite ca tracțiunea să fie adaptată în timp real în funcție de necesitățile pe care mașina le solicită în funcție de drumul pe care mergi. Clipul de mai jos explică cel mai bine cum funcționează. Portbagajul poate fi deschis în trei feluri: fie din interior prin apăsarea unui buton, fie din cheie, prin apăsarea de două ori a butonului destinat deschiderii portbagajului, fie printr-un senzor care este dispus undeva pe mijlocul mașinii. Acest senzor ajută atunci când ai mâinile ocupate, în acest caz, o simplă mișcare a piciorului prin dreptul senzorului a rezolvat problema. Înălțimea la care se ridică hayonul este controlată de senzori care împiedică, spre exemplu, lovirea hayonului de tavan, asta dacă te afli într-un garaj cu tavanul mai jos.

 

Ford Kuga

Ținuta de drum

Deși este un SUV, te aștepți ca o astfel de mașină să fie ceva mai lentă, căci nu este făcută pentru viteză. Am descoperit la noul Kuga o stabilitate extraordinară în viraje luate mai agresiv. Apoi am înțeles de ce era atât de stabilă, vezi din nou clipul de mai sus, cu tracțiunea monitorizată. Am ajuns cu el și prin pădure la o bază militară dezafectată. Trebuie să recunosc că această mașină nu este făcută pentru offroad, dar pe drumurile montane, parcă e din peisaj.

Am ajuns cu ea și prin noroi și eram puțin panicat să nu rămân cu ea acolo. Nu am avut nicio problemă, iar tracțiunea integrală și-a pus amprenta pe acea situație.

 

Ford Kuga

Preț de achiziție, motorizări și siguranță

Ford Kuga pleacă de la 24800 euro cu TVA inclus pentru echiparea Trend, 1,6 EcoBoost, 150 CP și poate ajunge până la 31550 euro cu TVA inclus cu echiparea Titanium, 2,0 TDCI și 163 CP. Motorizările care sunt disponibile momentan pentru România sunt: 1,6 EcoBoost cu 150 sau 182 CP benzină sau două motorizări diesel de 2.0 TDCI de 140 sau 163 CP, prețul acestora fiind diferit în funcție de modelul de echipare.

Pentru siguranță, Ford a pus pe noul Kuga un sistem anti-răsturnare, așa că dacă vreodată o să ajungi în această situație, ești acoperit, dar asta nu înseamnă că trebuie să încerci să ajungi acolo.

Sper că am fost destul de explicit în detaliile despre noul Ford Kuga. O mașină cu care poți merge și prin oraș, dar și prin munți, fără nici cea mai mică problemă.

Au mai scris despre Ford Kuga: Mariciu, Raluca, Răzvan, Pandutzu, Adrian, Andreea și Radu.


Comentarii

comentarii

Powered by Facebook Comments

6 thoughts on “Despre noul Ford Kuga

  1. Pingback: Noul Ford Kuga, instrumentul de fun @ Mariciu.ro

  2. Pingback: Două zile de condus noul Ford Kuga | nwradu blog

  3. Pingback: Ford Kuga: raman fan al masinilor diesel! | raluxa.com

  4. Pingback: Ford Kuga: aventuri offroad și câteva surprize | Adrian Ciubotaru

  5. Pingback: Ford Kuga 2013 – Smart Utility Vehicle | Pandutzu.com

  6. Pingback: Marketeer.ro – digital marketing pioneer » Inapoi din weekend: Noul Ford Kuga, pretext pentru alte pasiuni

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.