Ce înseamnă să ai o mașină în Franța

Trebuie să știi câteva chestii legate de ce acte ai nevoie sau mai bine de zis ce cheltuieli sunt cu o mașină pe aici. Sunt câteva lucruri asemănătoare cu România, însă avem și câteva diferențe, pe care sunt sigur că românii ar trece peste ele fluierând.

Am să vă povestesc pe scurt despre ce ai de făcut dacă vrei să-ți achiziționezi o mașină pe teritoriul Franței, poate pentru unii din voi ar fi de ajutor. În primul rând mașinile second hand sunt foarte scumpe, de unde am tras concluzia că încurajează achiziționarea unei mașini noi. Dacă vrei să-ți iei o mașină second hand care să fie cât de cât în regulă, atunci trebuie să-ți calculezi cel puțin 7000 de euro.

Despre asigurare

Aceasta poate fi de trei feluri:

tiers –  care înseamnă că tu nu-ți vei acoperi cheltuielile pentru mașina ta în cazul unui accident, dar îl poți rezolva pe celălalt implicat. Un fel de RCA în România;

intermediară – aici m-au pierdut, nu am înțeles despre ce e vorba, dar bănuiesc că este undeva între prima și următoarea variantă;

toate riscurile incluse – această asigurare acoperă absolut toate riscurile provocării unui accident. Este dacă vreți un RCA combinat cu un Casco.

Costurile unei asigurări se calculează în funcție de câtă experiență ai tu ca șofer, câte accidente ai avut și cât de veche/nouă este mașina. În cazul în care nu ai acte doveditoare de la fostele asigurări obligatorii, care să ateste că nu ai produs/avut nici un accident, atunci prețurile sunt undeva între 80 și 150 de euro pe lună, în funcție de compania de asigurări aleasă.  Desigur, dacă vii cu dovezi că ești un șofer model și că nu ai avut accidente, se acceptă un istoric de până la maxim 13 ani. În acest caz asigurarea scade drastic până la 40/50 de euro pe lună.

Ei permit consumul de alcool la volan. La asta mă refeream când am zis la început că românii ar sări calul peste asta. Ai voie să bei o bere sau un pahar de vin, dar cam atât. Oricum asta cu alcoolul este cam dubioasă pentru că dacă eu beau un pahar de vin, la 92 de kilograme ale mele sigur nu o să iasă nimic la control, dar la unul care are 50 de kilograme, îmbrăcat, ud și cu două cărămizi în buzunar, s-ar putea să iasă ceva.

Ce trebuie să ai în mașină tot timpul?

Este obligatoriu să ai la tine, cartea gri a mașinii, adică talonul, permisul de conducere și o hârtie mică verde care să ateste că ești asigurat și care se lipește pe partea stângă a parbrizului în partea de jos. Pe lângă acest lucruri, mai trebuie să ai obligatoriu un triunghi reflectorizant și o vestă fosforescentă.Mi s-a părut puțin ciudat că nu zice nimeni nimic de trusa de prim ajutor, care în România știu că este obligatorie.

Taxele de autostradă sunt în funcție de direcția în care mergi. Spre exemplu, de aici și până în Montpellier, adică vreo 300 de kilometri, este gratis. În schimb, dacă vrei să mergi până la Paris, unde avem vreo 400 de kilometri, atunci se plătește în medie cam 1 euro la 10 kilometri, adică până la Paris ar costa vreo 40 de euro doar taxa de autostradă.

Ar mai trebui, asta dacă nu ești născut și crescut pe aici, să ai un GPS. Au foarte multe străduțe care ajung în același loc și niciodată nu le nimerești pe aceleași. Eu am ajuns la un centru comercial pe vreo 5 rute diferite. Am ales până la urmă una din ele care să-mi vină mai la îndemână, pe celelalte habar nu am pe unde sunt.

Cum îți faci actele pentru mașină?

Sunt două posibilități să-ți rezolvi actele mașinii. Ori te duci singur la primărie și le rezolvi singur, ori pentru 35 de euro, cei de la care cumperi mașina se ocupă de tot. Numere de înmatriculare, cartea gri (care costă 230 de euro), tot ce trebuie, mai puțin asigurarea pe care ți-o faci singur.

Până la urmă ajung la concluzia că în România cheltuielile cu o mașină sunt mult mai reduse decât aici, plecând de la prețul de achiziție și terminând cu asigurarea.

 


Comentarii

comentarii

Powered by Facebook Comments

7 thoughts on “Ce înseamnă să ai o mașină în Franța

  1. Dragos

    Asa e E normal, sa platesti asigurarea in fct de experienta ta ca sofer si de vechimea masinii.Asta inseamna o baza de date comuna ptr toti asiguratorii, ceea ce la noi inca nu exista.O asemenea baza de date cu istoricul fiecarui asigurat ar elimina practic fraudele cu daune precum si posibilitatea de a te duce la o alta firma de asigurari cu masina “virgina” !

  2. Mihai

    poti plati asigurarea in avans ? sa zic de doua ori pe an ?

    1. Papen Post author

      O poti plati lunat, trimestrial sau anual, depinde cum alegi tu happy

  3. Jianu Dan

    Si pe langa ce a zis Daniel mai sus te mai costa si cateva zile de stres daca cea care iti livreaza masina e retardalaughing

    1. Papen Post author

      laughing) je suis desole!

  4. Béranger

    „Mi s-a părut puțin ciudat că nu zice nimeni nimic de trusa de prim ajutor, care în România știu că este obligatorie.” Păi ideea e că ce dracu faci cu leucoplastul și cu sulfamida? Suni la 112 sau la 18 (pompieri), că SAMU (15) nu se mișcă ala de repede și, după moda modernă, nu te joci cu rănitul, că dacă are coloana vertebrală fracturată ș.a.m.d. Firește, un garou ar fi de folos, cunoștințe de CPR (RCP: réanimation cardio-pulmonaire) dacă ai…

  5. Bogdan

    Buna in legătura cu asigurarea la mașina , încă nu am un an de vechime si vreau sa îmi cumpăr o mașina noua dintr-un stand cât as plăti asigurarea pe luna
    Mulțumesc

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.